full rulle

Jag har börjat starta eget utbildning så nu är det lite annat än bloggeri som tar upp min tid. Kameran strejkar ju dessutom när det är kallt så det har inte blivit så mycket fotat på hundlivet utomhus heller.
Det går framåt på alla andra fronter iallafall. Håll tummarna för att jag hittar och får den ultimata lokalen! Jag har några på gång. SPÄNNANDE!!  Nä hörni nu ska jag fortsätta med att berätta för min handledare varför det är viktigt med konkurrentanalys och volymberäkning...hmmmm ;o)
Här får ni lite ögonfägnad så länge och KRAMAR å slafs från oss 3 här!

sol och snö och bröder....igen :o)
Nato kniper ihop ögonen IGEN
lite träning med benz ramona o anna IGEN ;o)


Mina hjärtans dag!

Idag kör vi EFIT (ett foto i timmen) enligt uppdrag :o) Låter bilderna babbla för sej själv:
kör en EFIT (ett foto i timmen) idag. Godmorgon!
Frukosten slut
Jag hjärtar My
hjärtlig snölek
vi apporterar inte bara hjärtan idag! Kolla in vad!!
bara söööt
matte måste larva sej lite
hjärtmums
ett hjärta tål inte vilken behandling som helst
Garp & mer hjärta
rött ska det va
dagens egentliga huvudsyssla - TVÄTTSTUGA
teven lockade inte särskilt
Garp intresserar sej för konsten
gonatt

en bildberättelse över 3 timmar

stå stå stå
utgångsläget

snösfinx
posera lite på väg till ersboda

jag KOMMER!
inkallning in action

vi mötte en annan flockskock och blev en ännu större
halvvägs till ersboda möter vi upp

lacy o nato
mera posera

schäfertrio nato, lacy och garp
ögonblicket innan

en i trion är lite prillig ;o)
någon inte kan hålla sej längre (gissa vem)

utlekta ?
bröderna har lattjat järnet i snön

benz flankerad av sina fans garp o nato
vi fortsätter försöka arrangera

familjen nygårds
och det går ju finemang emellanåt

någon korvletare blandar sej i familjebilden
men en korvletare nästlar sej in i bilden

lazy lacy å lille nato räv
vi kämpar dock vidare med poserandet

vår fotogeniska benz
benz blir alltid bra på bild

vägen hem som blev längre än vi tänkt som vanligt
och som avslutning går vi förstås längre än vad vi planerat, de hade dragit om vandringsleden vi brukade gå förut. Men gu så schöönt de va ändå. Och arga skidåkare slapp vi oxå för det var opistat runt hamptjärnsstugan. Kanonpromenad!

6-månader

har vi nått fram till i Garps liv. My och Garp firade med lite extra lattjolajban i snön.

bus på håll

bus närmare

Annars är det varannandagskriser som avlöses av varannandagsnöjdhet vad gäller lilla galna stora krokodil/känguru/fladdermus/retriever/grävling/schäferkillen här. Mitt självförtroende vad gäller hundläsning och hundkommunikation och hundinlärning och hund och ja ALLT har sviktat och svajat men just nu känns det lite stabilt igen efter en MYCKET GOD dag. Bra och trösterika samtal och lååång kall solig härlig flockskockspromenad där Garp faktiskt gjorde allt nästintill exemplariskt idag. Go å fin å glad, och med en matte som fick känna sej tydlig å trygg å varm å glad å få slösa med belönande ljud å smek. Så eftersom detta var en bra dag så fasar jag för imorgon ;o) Men vi överlever ju den, å då kommer nästa goda...ja så håller det på det här livet va......... KRAAAAAMAR på er därute!


RSS 2.0