Aktuell rapport från en skog nära mej

Heldag i skogen denna söndag ♥
Garp fick ensam följa med Kamilla till B station och fick sen kuta tillbaka till oss på A vilket han gjorde med schvung. Sen skickades Nato och Lycka och sen testade jag skicka upp Garp. Han drog med scvhung  och kom fram snabbt! Jippiie, han har fattat galoppen och inga problem alls ut från matte. Hurra!! Och så lika snabbt tillbaks igen. Ett gott rapportdagsverke för en Garp minsann. Mitt knä knasar och är toksvullet fortfarande så det blir ju bonus att hundarna motionerar sej själva ;o) Sen gick vi in i skogen en sträcka till för att elitarna skulle få göra sitt och sen var det dags för promenad med Anna på häst och jag med hundar. Garp fick lite tuppjuck på hästen först men han köpte snabbt läget och blev kanske fööör förtjust i Raffens yviga svans som flaxade så spännande i blåsten. Tyvärr kan jag ju inte be Raffen att sparka lagom hårt så jag fick gorma lite på Garp om det här med att hänga i hästsvansar. Här kommer bilder förstås:

image151
Anna S och Lycka

image152
Två vackra djur och en fåntratt ;o)

image153
Benz något slak. Vi är bekymrade. Han är inte som han brukar.

image154
Min gudagåva

image155
Annas gudagåva

image156
Min gudinnegåva ;o)

image157
Up close and personal. Garp med fin rosa slips.

image158
Anna med Raffen (Sådan matte sådan häst eller ??)

image159
Såhär trött blir man av skogen. Benz åker mellan mina ben i framsätet.



Bonusbild föreställande Kamilla som Dalai Lama och lilla Leka som sej själv.

image160

mer sommar

Eddie med familj på besök
Älskade syster Tove med man Ola och blondinen Eddie på kärt besök. De är gladare än vad jag lyckades fånga just här. Vi ska strax iväg och ha en minispårkurs. eddie ska få visa husse och matte vad hundar kan göra och hur husse och matte kan få vara med och ha skoj på hundars sätt i skogen. För att hussar och mattar ska fatta vad vovvarna gör får vovvarna ta dem på släp i en lina för annars hänger de inte med.

i väntan på att få spåra
Här väntar vi på att spåret ska sätta sej så det gjorde vi med. Najsigt väder för spårning. Fuktigt och lite blåsigt men sköönt för luddbollar och andra. Eddie visade sedan galant var spåret gick och fick sej köttslams och bollar som avlöning för att han lär husse och matte hur man spårar. Fotografen var dessvärre inte tillräckligt simultanbegåvad för att föreviga hur själva inlärningen av husse och matte gick till.

systers mästerverk från stugan
En bonusbild som syster Tove tagit för några dagar sedan vid vår stuga nära Älvsbyn.

stulen från fostermor så ni får se mej med
Nån bild på mej måste man ju kanske peta in. Snodde den Veronika tog på ekipage Råggrindan´s Garp när de var här och hälsade på. Kram på er och vi ses snart hoppas jag! (Här ser Garp ut som sin far tycker jag.)

Sommarbilder i all lathet :o)

image144

image145
Men matte gerej nångång, jag svettas ihjäl jue!

image146
Okej fina grönsaker men nu vill vi ligga i skuggan å läppja iskall baconjuice!

RSS 2.0