hur gick det?

Igår kväll begicks ett långpass med anlagstest för försvarsmaktshund inom hemvärnet. Hur det gick ? Jo:

Godkänd men fixa lydnaden matte.
JAAA det ska jag så nu KÖR VI!

Jag tycker han var duktig som faktiskt följde mej i vändningarna utan några ryck och satte sej fot med hjälp då vi precis börjat träna sådan lydnad. Men nu ska vi nöta lydnad, jag är peppad!
Och som vanligt lyckas jag sätta en ellekarisk touch på det hela när Garp lyckas ta kamptrasan och samtidigt det jäkla gummibandet med stor plastplupp i ändan som löper längst ner på min jacka och dra ut det i full längd ( 2 meter) tillsammans med trasan. Snacka om osäkrat vapen. Säger man loss då?

Klockren snygg och fokuserad ljudmarkering.
Schabbel med vindmarkeringen. Ingen vind och ett vattenfyllt dike mellan figgen och patrullstigen. Garp törstig badnymf försökte dra ner mej däruti!

I övrigt så är han helt skottfast (1), lagom tillgänglig/social (4), lagom aktivitet vid kampleken (4) och så är han hyfsat hanterbar om än sprallig! ;o)
Resten vet jag inte ännu då vi inte fått pappret men jag vet att bastjänsten gick utmärkt, han far ju upp vid passerande hund men kopplar av hur bra som helst annars.

Det var störtkul och jag är glad över min duktiga dugliga vackra fina glada hund. Nu ska vi bli bevakare!! ;o)
Har jag glömt nåt så fråga, jag är ganska vimsig då hela hemmet är i upplösning eftersom jag ska flytta. Har flyttstädat i nya lägenheten då det var det äckligaste jag sett, hjälpt  Anna att flytta in sitt och NU är det dags för mitt. Har äntligen ledigt nog för att hinna med den biten. Återkommer när jag kan!  Ha det bäst så länge!
*kavlar upp ärmarna och kastar mej i skurbaljan*

vikten då

landade på 32,7...typ 5 kg mer än Nato. Jösses sån skillnad utan att Garp är fet alls. Så nu vet ni. :o) Ska väl måtta höjden oxå när tillfälle bjuds!
På onsdag ska vi göra anlagstest för bevakningen. Garp lär låta en del så håll tummarna! Återkommer i ämnet.

lite kvickinfo

Nåt litet att titta på. Lång tid nu igen, det händer ju så mycket. Jag har köpt kraftfullare batterier till kameran så nu ska det fotas framöver och här får ni lite nytt sen sist.
Älskade Lacy har fått somna och det är sorgligt. *saknar ord*
Benz har kommit tillbaka från sin vistelse söderöver.
Jag jobbar på Forslunda som gymnasieelevsdiktator på onsdagar just nu och har allmänlydnadskurs på måndagar. På tisdag är det bevakningskursinfo så då blir det förhoppningsvis bevakningsutbildning på det. Jamenar hur 17 har folk tid att jobba heltid? Håhåjaja..ja just ja, jag ska flytta oxå, men bara tvärsöver trappen. Större bättre men bara några hundringar dyrare :o)
Och så vår stjärna då, hur går det för honom?

Jo Garp växer och frodas. Han har nu kommit ikapp och förbi brorsan i storlek. Krallat till sej liksom. Har inte vägt eller mätt honom men ska göra det strax när tillfälle finnes. Han har också odlat specialbeteende sen isen gick. Han ÄLSKAR att bada. Han plöjer ner huvudet under vattnet och kastar upp vattet i luften och försöker fånga dropparna. Minsta pöl dyker han glatt ner i och lägger sej ner och liksom bara njuter. Som en reklamsnutt för lycka ser det ut när han håller på. Svårt att fånga på bild men ni ser en del badbilder nedan, härligt värre!
My har löpt och det var ingen lek för nån av oss. Stackars Garp. Nästa gång måste nån annan ha henne när det är som "värst" tror jag. Köpte antiluktspray när jag tyckte mest synd om Garp. Provade spreja i en påse för å testa och lät Garp lukta. Slick och slörp sa det i påsen. So much för den antieffekten! Nåväl, nu är det över för denna gången och det dröjer väl 8-9 månader innan det är dax för nästa om jag känner My rätt.
Nä nu middag efter en dag i rapportskogen. Kram så länge!


image130image131image132image133image134image135image136image137image138image139image140image141

RSS 2.0