skräckblandad förtjusning

Jag Garp o My + Camilla och hennes två amerikanska bulldoggar Quenja och Kandis samt Vorstehn Ali åkte till Bäcksjön för att svalka oss och simma de som vill och behöver. Åkte förbi affären och köpte gofika och en gummibåt för 139:- Jag vill ju kunna ro runt och motionera mina hundar ordentligt. Det var folktomt vid fiskestranden så där bänkade vi oss för en lugn skön stund, trodde vi.
 
• My vässade på Kandis som var god och la sig. Ali och Garp vässade på varann men blev åthutade.  Resultat: turvis uppbundna hundar.

Kandis hittade metrev med agnad rutten spigg på krok. Hon svalde den. Camilla upptäckte detta å drog å drog ut en meter rev med ett plupp och urrk ur kandis mun. Kunde ju gått värre.

• De som var uppbundna gol som besatta då de lösa hade så himla skoj i vattnet. Lätta hörselskador.

• "båten" tog tid som fan att pumpa upp med skitpumpen som följde med. Begär förvisso inte mycket för 139 spänn.
   blåste själv emellanåt. Lätta yrselanfall och andnöd.

• Väl i båten bara lite blöt så hjälpte (gissa vem ;o) Kandis mig till en första sjöblöta för i år. Konstigt nog hyfsad temperatur i Bäcksjön redan, men när det kommer plötsligt är det liksom inte behagligt. IIIIIIIIHHHHHHH!!!!

• Mygg bromsar och fan och hans moster cirkulerade kring oss. Om myggen är som helikoptrar nu så är bromsarna som herkulesplan. Fula bett och bölder

• När Ali äntligen fick komma lös gjorde han misstaget att springa på Garp som satt uppbunden. Hundslagsmål. Lätta skador trots allt.

• Under uppseglingen av detta slagsmål satt jag i båten. Kastade mig ur den och upp å drog isär hundarna. Lugn upplösning.

• När vi vänder oss om så har kampdjuret Kandis fått fritt fram att leka järnet med gummibåten. PYYYYYYYYS!!!!
Svåra irreparabla skador på båt. Sjunken. Ej sörjd.

Jag tror vi fick i oss fika mellan varven, och hundarna fick simma och bada och ha kul mellan varven och jag fick lära mig att ro en gummiklump. Snacka om djupgående med min röv i fören....haha. Tack för en kul dag Camilla ...vi gör om det, kanske med en annan planering och beredskap *s*
(skaffade ny båt på hemvägen...herregu den sprack ju när min dotter på 45 kg var mitt ute i sjön shhhhhh)

Kandis och Quenja fortsatte kvällen storstilat med att äta upp en säck med Ali's torrfoder (som de dessutom är allergiska mot) när matte o husse var borta. Stackars Camilla har nattvakat och stoppat fingrarna i halsen på sina hundar men det verkar ha gått bra. Håller tummen här.
Några odramatiska bilder (man fotar liksom inte mitt under pågående kris) som  Camilla hann ta.


Pumpa-paaa pumpa-paaaaaaaaaa


Ätpinnar eller åror det är frågan....


Monstret Kandis planerar oanade busstreck ;o)


Det var ju kul ....oxå.... Garp o My på G

That´s all folks.....för nu!


Åsele 18/7 here we come!

Nu har jag anmält oss till appellen i Åsele. Jajemen nu ska vi tävla. Oiihh!
Nån som vill med? Komsi komsi kul kul!

häjj till publiken




funderar

om jag ska tävla lydnadsettan bara för att tävlingsträna oss och kolla läget. Kan man göra så? Vad säger ni därute?
Och så inser jag att om vi inte blir uppflyttade på tävlingen vi är anmälda till i september så får vi vänta länge innan nästa tävlingstillfälle i appellen. Hmmmm.... måste nog anmäla oss till fler appeller i höst. Ska försöka skaka ihop folk för  eventuell gemensam resa. Nä nu skogen. Och ett smaskigt smakprov från den kommer här:

örrk

inte tid

att sitta vid datorn...det är ju äntligen vår/sommar och man kan vara ute i skogen. Jag går ju bruksförarkurs och har ambitiösa träningskompisar både på kursen och privat så vi kör så det ryker i skogen och på plan.
Garp är härlig! Han har efter IDOGT motiveringsarbete äntligen börjat hejda sig vid spårapporterna. Han tillochmed plockar upp dem ....HURRAH!  
Lydnaden går långsamt framåt och det börjar kännas möjligt att tävla och även få några poäng för lydnaden ;o)  Enda som känns motigt är apporten. Han kan fan inte vara stilla och ha nåt i munnen samtidigt. Men jag får god hjälp av mina lärare eller "fröknarna" som vi brukar säga. Så vi får nog till det.


Så länge man får kuta som en gnu går det fint att hålla nåt i munnen. Garp på G efter snösmältningen!

hundbil
MIN bil! Nu hundutrustad :oD Fattas bara körkortet då. Nå jag skyndar långsamt i vanlig ordning. Men det kommer. Observera övningskörningsskylten ovanpå buren.


en till dig o en till mig
En till dig o en till mig o en till Nato o en till Garp ;o)

i kärnan
Duktigaste Garp i spårkärnan.

Apportmarkering minsann
Han STÅR STILLA vid en spårapport! Men visar tydligt vad han anser vara viktigare.....SPÅRET!


nu grönskar det
Äntligen grönskar det och fri rusning är inte så dumt det heller. På väg till klubben är vi.

pensionären
Majsan har fyllt pensionär men tuffar på. Hon får sig lite laglös agility när Garp fått sin träning på klubben. Verkar nöjd med det tycker jag.

klubbliv
Umeå Brukshundklubb. Har blivit mitt andra hem. Inte så dumt alls.


fröknarna på plan
Favoritfröken tävlar. Snart ska jag göra det med. IOOOOHAAAAA :o)

Blir nog mer här....sen ;o)
Ses i skogen!


RSS 2.0