röntgen

röntgen av Garp blir av 13 november.  Lite nervigt!

bonus

Jag o Jeanette pratade om att vi var ganska less på att hårdträna hundarna i olika saker hela tiden så idag bestämde vi oss för att bara gå kravlöst i skogen. Så vi åkte till tjottahejti för att slippa möta kreti o pleti och släppte hundarna lösa på en 2½ timmes promenad. 

image252
My passar på älg

image253
Verkar inte dyka upp någon

image254
Garp är en inte lika graciös älgpassare...............

image255
Men man kommer ju högre upp och får bättre utsikt om man sitter på armstödet :oD

image256
Obskyra saker kan man hitta mitt i skogen...ett barbienattlinne !!!

Riktigt hundliv

Hur mina vänner med både hästar & barn & familj & jobb hinner med förstår jag bara inte....jag hinner ju inte ens uppdatera här. En liten sammanställning av månaden som gått sedan jag började älskade utbildningen:

- Försvarsmaktshund (både i skolan och "riktig" utbildning)
- Jakthundsarbete med intervjuer och jakt
- M3 och M4 (mentalbeskrivning/test figurantutbildning)
- Läraren har satt kriteriet för att få godkänt. Lydnadstrean eller högrebruks till våren med lägst 5 på momenten. TRÄNING således. Kul och bra och lite tufft.
- Stugjour, HUS uppdrag, domarskrivare, snitsling av högrespår, skytt, allmänna funktionärsuppdrag.
-  My fäller, behöver jag säga mer.....
- CS(Ψ¿?j--la)N har avslagit överklagan om rätt till studielån så nu är det nada pengar...(tigger hos AF nu)

Vi nöjer oss så för tillfället.
Jag har haft den stora turen att vara granne med en klasskompis Jeanette som är god som guld och har en fordkombi som vi får åka till skolan och på träning och hittan och dittan i. TACK JEANETTE :o) (hennes briard gillar också hjälmar BTW)
 
Här kommer nu bildkavalkad från ovanstående period:

image228

image229

image230

image231

image232

image233

image234
(ett avbrott i hundlivet minsann...min styva mor blev doktor...disputationsfesten var störtkul)

image235

image236

image237

image238
Nato och Anna precis innan lydnaden.....de blev ju UPPFLYTTADE! GRATTIS

image239

image240

image241

image242

image243

image244
(M4 figgar i nya MIchael Jackson videon till I´m bad)

image245
Otillbörlig reklam m. Jackson himself på axeln på Anki.

image246
5 meter långt träd...jag tror han fixar tungapporten va... ;o)

image247
platsliggning minsann

image248

image250

image251

RSS 2.0