6-månader

har vi nått fram till i Garps liv. My och Garp firade med lite extra lattjolajban i snön.

bus på håll

bus närmare

Annars är det varannandagskriser som avlöses av varannandagsnöjdhet vad gäller lilla galna stora krokodil/känguru/fladdermus/retriever/grävling/schäferkillen här. Mitt självförtroende vad gäller hundläsning och hundkommunikation och hundinlärning och hund och ja ALLT har sviktat och svajat men just nu känns det lite stabilt igen efter en MYCKET GOD dag. Bra och trösterika samtal och lååång kall solig härlig flockskockspromenad där Garp faktiskt gjorde allt nästintill exemplariskt idag. Go å fin å glad, och med en matte som fick känna sej tydlig å trygg å varm å glad å få slösa med belönande ljud å smek. Så eftersom detta var en bra dag så fasar jag för imorgon ;o) Men vi överlever ju den, å då kommer nästa goda...ja så håller det på det här livet va......... KRAAAAAMAR på er därute!


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena,Quick & Morre

Såg ut som en kall härlig dag ni haft idag :) Här sitter vi mestadels bara inne för varken valpen eller morre är särskilt sugna att vara ute när det är så här jäkla kallt :)Så vi har inomhusaktiviteter istället mellan rastningarna,det funkar det med i väntan på någat varmare väder :)Kul att se att det går bra för dig och Garp iaf ,vi har nog de finaste valparna du å jag va? ;)
Kram Eva-Lena med hundar

Postat av: Gaija

Oj så härligt ni verkar ha haft det!

*skrattar* Jag känner så väl igen det där med "man kan ingenting om hundar" känslan! Jag har själv varit där. Gaija hade också varannan dagideer... men vissa dagar var det "varannantimme" ideer... *phu* Men det går över. Man får trösta sig med det. Det dom kunde innan terroråldern det finns kvar. Fast man inte tror det. garp kommer att växa upp till en underbar gentleman. Bara han får först visa sina hemskaste sidor.

Gaija hälsar: Man måste liksom få ut alla tokigheter ur kroppen och hjärnan innan man kan bli så där bra och go och duktig igen. =O)

Till våren blir det med all säkerhet bättre. *tröstar* Sen kan du se tillbaka på terrortiden med ett flin i fejset. :O)

Ska uppdatera Gaijas blogg i kväll så får du se lite fina springbilder och Gaijas fina dragsele. =O)

2007-02-08 @ 17:12:02
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Mia Henriksson

Jag säger bara, lugn och fin nu Ellis,bara hålla en rak linje med vad du vill ha och INTE ha av den lille,det gäller att vara TYDLIG och nå igenom med sitt budskap, och det kan nog vara på ett helt annat sätt än med My.Kan hälsa att Gassa ska på pryotid hos en tjej här i Piteå,som fann Gassa av en slump,så nu hoppas jag att det klickar båda vägarna.Annars har hon upptäckt mig som leksak ( dra och kampa i) inte alltid så skönt,hon och Kajsa testar lite gränser på varandra, kan gå ganska hett till.Ha det gott, så hörs vi.Mia

2007-02-10 @ 09:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0