Jag är allt lite trött

Garpen odlar ju nya tänder och ena caninen är dubbel än så länge, får se vartåt det barkar men än så länge har jag is i magen och hoppas på att gnageriet han håller på med PÅ NÄTTERNA ger resultat i form av tappade kvarvarande mjölkisar. Just därför låter jag honom härja med tuggbenen på nätterna även om det håller mej vaken. Det kliar väl o har sej i truten på raringen kan jag tänka.
Annars är jag själv lite tjöffyld och inte så meddelsam som jag brukar då jag använder hemmatiden till att vila och inte sitta så mycket här vid datorn. Prioriterar hundarna och ränner ute med dem en i taget o tillsammans å det tar ju lite energi minsann.
Jag gick till zoocenter som har våg häromdagen och vägde Garp. 21.9 ..exakt lika mycket som My. Något högre densitet på grabben dock ;o) Hon borde väl ligga på 19-20. Nå om jag tvättar o borstar pälsen på henne ordentligt så blir hon säkert av med nåt kilo. *s* Det fortsätter ju att slaska å grusgegga å frysa på en aning om vartannat här .
Köpte en egen träapport så jag kan träna själv, första försöken med den var dock inte lika klockrena som med Annas apportbock men den smakade ju brorsa vilket säkert kan trigga till det  ;o)

Imorgon ska jag försöka få några träningskompisar att gå arrangerade hundmöten. Det behövs tränas!!!
Framförallt behöver jag lära mej att snacka schäferska. Skillnaden mot dialekten collieska är ganska stor tror jag. Hörni, ha det gott så länge. Vi återkommer!

nån sorts lek :o)

my ser punschig ut

o Garpen har svårt att vara stilla

Gamla gång o cykelbron, och öppen älv. Den 4 Januari. Kokkoväder.


Kommentarer
Postat av: Veronica och Gaija

Nääää!!! Kör du också med hundspråk! Jag kan ALLT om schäferska! Här kommer en liten ordlista!
Sova=schåda
Trevligt=trävligt.
Äta=däta
Hungrig=höngrigt
Sitt=schitt
Leka=läka

Finns nog flera ord också. Men i all trötthetshast så kommer jag inte på ngt mer.
Sitter med en hemsida om Gaija just nu. Lite läbbigt ifall man gör fel! waaaaaahhhh!

Jag kan maila dig lite råd ang. apportering om du vill? Mia har lärt mig en hel del fina,fina knep. Annars finns det att läsa på AktivHund om du vill läsa där. Men jag kan skriva mer utförligare på mail. Och du kan fråga när jag tjorvar till det. ;O)

Pössa vuvvarna från oss!:O)

2007-01-05 @ 23:41:21
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Sosso & Ludde

Inge snö..?? hihi.. de har vi.. men bara lite, de e en massa is under någon ynka centimeter snö...
håller alla tassar å tår för att du ska få snö igen, vi hade ju så kul när vi var ute å busa i den djupa snön i stora mörka skogen.

Va kul att få va me brorsan din, tänk om jag kunde få träffa mina syskon nån gång *suck* har sett min äkta pappa å en syster på avstånd i somras, men de va de enda. Har förjäves försökt få kontakt med allihop, men bara för att jag är så långhårig å söt så e de ingen som bryr sej om lilla jag.. *gråter*

Det är tur jag har Mamma å Pappa, vad skulle ja gö utan dom?
Jag ska ge Gaija å allihop en kram å en puss från dej.
Ha de´ kramiz
LUDDE!

2007-01-11 @ 22:35:21
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0