galningen Garp

öppnar redan dörrar. Han har blivit kär i  grannens papillon Sixten och har snabbt lärt sej hur man tar sej till Sixten. Jo man öppnar dörrarna emellan. Så nu får matte lära sej låsa.
Vidare har vi lite olika åsikter om hur man går i koppel. Den där följsamma Garp från förr har ersatts med en ganska självständig och envis herre med guldfiskminne. Kan det vara 6 månadersbesten som besatt honom måntro ;o)
I övrigt vill inte min kamera vara med utomhus i kylan. Mycket irriterande då det varit så fina dagar. Inomhus har det varit nästan lika kallt hela veckan då min hyresvärd vartit id***isk nog att lägga elementbyte i hela huset just NU. Vi fick några minielelement som värmde upp luften närmast men inte mer. Så glesbygdskostymen har använts flitigt. Man lär sej uppskatta alla moderna faciliteter som fjärrvärme och varmvatten när det är 14 grader inomhus. Vackra isrosor på fönstren är en klen tröst. Hurv!


middag hos far

Pappa har oxå blivit med hund :oD Han heter Fjäske tror jag.

Kommentarer
Postat av: Lena & hela hydet

Hej Hundumpis!

Nu hittade jag in. Fina bilder & kul att läsa. Det är roligt att se att du också växt upp till hundiot, dock en mer IT-anpassad sån än jag... Slumpens skördar, long time no see & allt det där. Om jag & datorer funkat bättre kanske jag kunnat bjussa på något eget ögongodis så här bara. Men tyvärr... Det är väl nåt gammalt efterhängset karma som inte vill släppa. För du vet, det brukar typ börja ryka ur min databurk & lukta bränt bara jag öppnar dörren till rummet där den står... & sen brukar den stegra sig & skria. & eftersom jag först alltid får stå & krångla & svettats med machete för att få bort all spindelväv kring dörrvredet. (Bra träning iofs men inte lika mycket stressreducering & friskluft som i skogen med lurviga fyrbeningar.) så är jag ingen surfoholic.

Ändå kul att kolla in din sida. Återkommer kanske mer regelbundet när jag varit till en exorcist & rett ut mina tekniska problem.

Kryym - vi hörs med röksignaler som förr, tills vidare.

2007-01-29 @ 08:23:02
Postat av: Lena & hela hydet

Glömde säga att Grållen är fiiin & att My ser förvånansvårt collieig ut. Har föreställt mig mer "byracka robust" men hon måste gå i klassen "byracka chic". Hon har ju en nosrygg som skulle kunna få the true Lassie (=Laddie)förälskad!!!

Förresten är det också grädde på moset att du skulle skaffa dig en jyckis vid namn Garp. Jag skrattar varmt inombords varje gång jag hör någon säga det - ljudet? namnet!?! Då minns jag hur känslosamt varmt & roligt det var att läsa John Irvings fantastiska historia om hans namne & alla Ellen Jamesarna... Vem kan låta bli att älska J.I för den boken?

:-)

2007-01-29 @ 08:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0