Bevakningsträning

eller iallafall en del av gruppen. Nedan nytillskottet Fredrik med Pax. Gamla och blivande klasskamrater :o)

image224

Elin & Ockra
image225

Linda & Gaston
image226

Lite träningsdagbok för mitt eget minnes skull:

Tisdag kväll. Knappt vind och varmt. Vindfiggar längs patrullstig .Garp extremt taggad trots att vi cyklade till I20. Garp krälar som en groda längs patrullstigen och gör inga rena vindmarkeringar (som han brukar) utan verkar småsniffa upp hela figurantens spårsträcka ute i skogen . Mycket riktigt, han spårar upp figgen. Håhåjajja men han använder inte synen iallafall. Andra omgången såg likadan ut från början men jag tog tillbaka honom till början av patrullstigen och släppte honom på första indikation. Han plockade figgen från rätt håll vindmässigt sett även om han siktade lite fel och kom bakifrån in. Iallafall ett högnosjobb sista gången. Svårigheter med mycket liten vind var det ju.
Kan ju också tillägga att han är "omöjlig" att kalla in när han spårar figge. Har någon tips därute måntro?

Jag har börjat med något nytt. Jag sväljer mygg och andra flygfän....gapar över mycket minsann. Döäcklit är det. Tur det fanns lingon att skölja ner med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0