mellandagar

Morgonbus i snön på G
morgonbus

En städardag. Rara Garp äter knäckebröd lite slarvigt, möjligen ramlar det ur bitar genom tandgluggarna och wasa sport-bitar känns som legobitar under ömfotingarna så idag tarvades dammsugning och allmän uppryckning. 
Anna och jag tänkte oss senare ut på brukshundsklubben men det blev en långpromenad i ersboda/ I 20 skogen istället. Alla hundarna utom Benz var med. Det var skoj tyckte allihopa och Lacy fick ny schvung i stegen. Idag gick vi INTE vilse :o) så sedan hade vi  tid att träna lite med valpisarna. Körde först lite kontaktövningar och jag såg att Anna körde apportbock. Tänkte att nu testar vi för första gången med Garp.  Lånade Annas apportbock och höll Garp i halsbandet och kastade iväg. Jag släpper, han ränner till apporten plockar klockrent upp med direkt bett, kommer till mej och släpper då jag har en köttbullsbit i handen. Ja menar hallåhurra liksom :oD Vi gör om det några ggr och det går lika bra ...Jippi för Garp och för schäfersläktet och tack Mia och Veronika för att ni har gjort en sån fin vovve till mej!
Nu Sova! Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Veronica och Gaija

Gott nytt år!

Fast jag är nog mer lik dig än vad man kan ana! För jag har också en förmåga att önska alla grått nytt hår. Hehehe.. Liksom en standarsfras. ;O)

En nyårshälsning finns på gaijas blogg. Katten Herr Oboy har sett för djupt ner i glaset och Gaija är väl inte heller så nykter med hatten på sned. *fniss*

Så nu hoppas jag att ni får ett nytt härligt år tillsammans och att ni ska fortsätta växa tillsammans. Lycka till för ett heeeelt år frammåt!

Jättegoa kramar från Fägnellarna i Piteå.

Ps. Hälsa Anna med flock också. Ds. =O)

2006-12-30 @ 17:28:53
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0