God Jul i stugan

Här har vi det gott! Det är Julafton och vi ska sedan till kära styvmor för sedvanlig härligt julfirande med allt som hör till. Vi tjyvstartade där igår med pepparkaksbak och gröt o skinkprovning, Min hundar är fantastiska och jag är redan så förtjust i Garp så jag nästan dånar. Han är precis som fostermor Veronika berättat, så följsam. Glad, frimodig, lyhörd. Han har redan knutit an till mej på ett härligt sätt.  Min bror Anton som han träffat flera ggr redan och diggar skarpt gick ut och kissade honom och vid hemkomst rusade han till mig och hälsade högljutt och så där "vi har inte sett varann på en vecka". Det värmde hjärtat!
(Passus: Ohhh det blötsnöar lappvantar nu ser jag genom fönstret)

Jag skriver här till alla som jag inte hinner ringa och delge allt i dessa bråda dagar. Vet att de flesta har fult upp med  julstök och här hinner jag skriva och ni läsa när det är en lugnare stund :o)

Jag har lagt upp dagarna så här framöver: 
Upp runt 6 å kissa vovvsen. Utfodring av desamma. Sen sova nån timme till och så Kaffe till matte å tuggben modell mindre till alla andra. Därefter följer långpromenad med Garpen. Han får vara lös nästan hela tiden utom när vi är i närheten av högtrafikvägar.  Vi kommer å träna en allmänlydnadssak i veckan tills det sitter  (+ givetvis använda oss av det vi redan kan) Detta tror jag är bra både för Garp och för att stackars vimsmatte inte ska bli så förvirrad och smitta Garpen med rubbade cirklar ;o) Om jag inte sagt det förr så kör jag med positiv förstärkning, det ska vara kul att träna för alla inblandade. Under promenaderna blir det inkallningsövningar med varierade och oregelbundna belöningar. (godis, bollek, kamplek, pussgos)

(fortsättning följer , jag har sölat ..hög tid för ovanstående långpromenad, GOD JUL så länge)

på långpromenad..enda skarpa

mest såhär :o)

spanar

min finaste julklapp

en till finis

Bror gosar Garp

men VAD GÖR FARMOR?

Hmmm, jag vet att farmor höll på att äta efterätt, men här är båda avslöjade!!
Människorna är svåruppfostrade minsann.

alla 3 tittar TV

Väl hemma visade det sig att även Garp är en tevetittarhund.
Här tittar vi på sagan om ringen alla tre. God Jul! (å glöm låren tack ;o)

Kommentarer
Postat av: Veronica, Garps Fostermor. =O)

Ville bara önska er en riktigt GOD JUL!

Bästa julklappen är för mig att du och Garp trivs så bra tillsammans! Det värmer verkligen i hjärtat! Jag får tårar i ögonen när jag läser om hur härligt ni har det. Bättre julklapp har jag itne kunnat få!

Sköt om er!/Veronica.

2006-12-24 @ 12:31:07
Postat av: Anonym

Haha! Låren? Vilka lår? Jag trodde det var några prydnadskuddar du hade i soffan!*asg* Sen var jag tvungen att titta efter... Sorry..emn dina lår kommer jag nog inte att glömma i första taget! ;O)

2006-12-25 @ 17:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0