Annandagen

Vi fortsätter att ta det lugnt. Inomhus iallafall. Idag har vi förutom kissrundorna tagit två längre promenader. Jag har tagit med båda vovvarna, tänker att det bara är bra om de "bondar" med varandra nu första tiden. My är ju så bra lärarinna ifråga om andra hundar och främmande människor. De finns helt enkelt inte för det mesta. Och lilla Garp behöver lära sej att de inte är något att bry sej om så värst. Så det får gärna smitta, även om jag kan lära honom det jag med. De leker tillsammans stundvis (även inne) och jag måste säga att jag är ganska förvånad över att My leker så fysiskt och låter Garp hänga lite i skägget och så. Det har hon ALDRIG tillåtit andra hundar förutom Sixten (papillongrannen) när hon löpte. Matte blir glad så glad :o) Tillåme surMy diggar älskliga Garp.
Vad har jag mer tänkt berätta....under dagarna kommer jag på lite ditt och datt som jag lägger märke till hos Garp som jag skulle vilja delge men när jag väl sitter här är det bortblåst. Från början var han ju lite pipig när han var hungrig men det har försvunnit. Jo och så luktar han så gott så gott nu. Efter resan med Anna från Pite till Ume i hennes Wunderbaumade bil så har både buren, fällen och inte minst Garp STUNKIT wunderbaum *sss*. Jag trodde Veronika hade toktvättat honom med nåt riktigt läbbigt schampo, men vi fick oss ett gott skratt när vi kom på hur det låg till med den "godoften" och nu luktar han sej själv...valpisgarp. Men nerkissade framtassarna har jag inte borrat ner näsan i även om man har lust att äta upp hans jättelabbar :o)

Vi fortsätter träna på med Stanna! och Varsågod! Han är superduktig. Jag tror att bara en av typ femtielva ggr av stanna har han tagit några steg till. Hurra! Det går ganska fint att gå i koppel oxå, men det slipper han för det mesta. Han gläder mej varje promenad med att göra något jag ber honom om extra bra.
Jag har glömt att berätta men vi var ju mitt i julhetsen i lördags och det gick ju också bra. Vi satt utanför apoteket och bra tag och tittade på kaoset. Bra passivitetsträning för en julstressad matte ;o) Jag har iofs inte känt av julstressen särskilt eftersom jag ser till att ha det lugnt och bra för Garp. Ytterligare en fördel med honom! MER HUND ÅT FOLKET helt enkelt.
Jag har fått sova hela 8 timmar de senaste nätterna. Känns också bra förstås. Och inte en droppe kiss inne förutom första dagen när allt var så nytt och annorlunda.
Missade tyvärr att åka å valpspåra med Anna o Kamilla igår då min mobil la ner verksamheten utan min vetskap, men det kommer ju fler tillfällen.
Imorgon ska Garp få följa till djuraffären och titta på massa kul grejer. Vi ska kolla o dom har någon schysst bädd åt en Garp. Väff så länge :o)

mörkerbus


Kommentarer
Postat av: Veronica och Gaija

Guuud vad duktiga ni är! Här äter vi då bara.

Idag har vi sprungit i affärer. Usch.. Hatar dessa julreahandelsgalna männsior! Dom borde stanna hemma så att JAG kan fara runt och leta födelsedagspresenter till Amanda och Josefin. Dom fyller år på nyårsafton.
Ännu mera ståhej...

Vi saaaknar Garpen! Men vi tröstar oss varje dag emd att få kika på honom i din underbara blogg! =O) Har han kvar gotofsen på huvudet? Måste nog ringa dig så vi får surra lite du och jag. ;O)

Nu har jag uppdaterat våran blogg. =O)

pussa garpen från oss. Sex pussar blir det.

Kramar från Pitäborna.

2006-12-27 @ 18:01:59
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Sosso & Ludde

hääjj... vad kul att du klampade in i min blogg :) Guu va ja saknar dej, vill ju buuusa jö.. hallåååå, kan vi inte ses snart?? håller ju på å döööö... ;) uschiamej, julen har varit stressig... å tomten den var jag arg på... å klappar har ja öppnat (fick klappar av tomten fastän ja var arg på han, de du ;))

Ser att du åxå fick en del klappar... eller va de bara på låssas?? om du har blivit stor ja..! vänta bara tills du ä lika stor som jag då jälar.. :)

ska försöka ta mej tid å lägga in nå bilder på bloggen... men, finns ju även bilder på www._sosso_.pixbox.se där har min mamma massor av bilder! =)

Oj oj, vad jag har mycke å skriva te du...
Det betyder bara en sak...

I MISS U!

//Ludde

2006-12-27 @ 21:24:31
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0